reklama

Prečo milujem Bali

Za posledné roky počúvame o Bali z každej strany. Čím to je, že tam chodí toľko ľudí cestuje alebo sa rovno sťahuje? Poháňaná zvedavosťou mám za sebou 2 návštevy a konečne som prišla na to, prečo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

...pretože má jedinečnú atmosféru

Keď sme leteli na Bali, bola som zvedavá, čo mám od tohoto ostrova čakať a tak sme po prílete zamerili rovno na sever do mestečka Ubud, v ktorom sme sa veľmi rýchlo naladili na Balijskú atmosféru. Všade bolo cítiť vôňu vonných tyčieniek, zvuky zvončekov a hranie Balijskej hudby. Asi k tomu celkového dojmu prispelo aj naše prvé ubytovanie v Ubude - Ojek´s homestay, v ktorom bola maličká záhrada a veľmi ľahko sme tu unikli z rušnej ulice. V pamäti mi utkveli všade prítomné motorky, usmievaví Balijci predávajúci jedlo na ulici a Balijská vôňa. Keď sme sa tu zhruba po roku vrátili, mala som pocit, že som prišla domov. Ja viem je to čudné, vzhľadom k tomu, že som tu prvý krát strávili iba pár dní, ale tak sa mi to tu dostalo pod kožu, že som sa v tom známom prostredí cítila šťastne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...pretože aj napriek turizmu tu nájdete kľud

Kedysi som bola odporca turistických miest, ale potom som si uvedomila, že miesta kde je veľa turistov majú svoju výhodu v tom, že je tam vždy veľa možností. Obzvlášť na Bali. V hlavných turistických centrách ako je Ubud, Seminyak, Canggu nájdete toľko rôznych kaviarní, reštaurácii, obchodíkov, že by ste ani neverili, aké dobroty sa na Bali nachádzajú. Vďaka rozvoju turizmu je tu tiež veľa možností ubytovania a služieb. Na druhú stranu sa tu stále dajú nájsť miesta, kde nájdete iba miestnych obyvateľov a môžete spoznávať skutočnú Balijskú kultúru a ich spôsob života. Proste sadnete na motorku a do hodiny môžete mať kľud. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...pretože nemusím byť milionár, aby som tu vycestovala

Jedna z ďalších výhod a tiež dôvod, prečo tu toľko ľudí cestuje sú nízke ceny. Slušné ubytovanie sa tu pohybuje už od 6€/noc pre dve osoby, skúter stojí 3€/deň (ak ho máte požičaný na mesiac, tak ešte menej) a porcia jedla začína na 1.5€. Samozrejme, je to o tom, kde spíte a kde jete, pretože aj na Bali sú luxusné drahšie hotely a lepšie reštaurácie. Na druhú stranu, v tých bežných reštauráciach zaplatíte za váš obed možno toľko, ako u nás doma, čo je stále v pohode. Pokiaľ chcete naozaj ušetriť a dobre sa najesť, tak jedzte v podnikoch, ktoré vlastnia domáci a kde jedia domáci. Môžete si tam byť istý kvalitným a chutným jedlom, pričom za porciu obvykle dáte maximalne 2€. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...pretože sa tu cítim slobodne

Ďašia z vecí ktorú na tomto ostrove milujem je sloboda. To, že tu sadnete na skúter a môžete ísť v podstate kdekoľvek chcete a potrebujete. Na Bali vládne maximálne pohodová atmosféra, čas tu nehrá dôležitú rolu a vy si na tento štýl veľmi rýchlo zvyknete. Aj preto sú tu rozsiahle komunity surfistov z celého sveta, ľudia sa tu zliezajú na krásne západy slnka a popíjajú Balijské pivko Bintang priamo na pláži. Akoby na tomto mieste plynul čas o niečo pomalšie. Práve preto, ak si potrebujete ujastniť v hlave myšlienky alebo urobiť dôležité životné rozhodnutie je Bali skvelým miestom na vyčistenie hlavy. Keď už hovorím o tej slobode, napadlo mi, že vás rovno upozorním na to, že Bali je jedna z krajín, kde za užívanie drog hrozí nielen odňatie slobody, ale rovno trest smrti. Dávajte si preto pozor a neriskujte to. To, že ste turista ich nebude zaujímať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...pretože sa tu nenudím

Už som bola na ostrovoch, kde môžete stráviť maximálne tri dni a potom sa tu už unudíte k smrti, ale na Bali nie. Vďaka jeho rozlohe a krásnej prírode tu máte stále čo skúmať a objavovať. Opäť je tu dôležitým faktorom rozvinutý turizmus a široká ponuka aktivít, ktoré na Bali máte. Od surfovania, cez meditáciu a cvičenie jógy. Nečudujem sa, že je práve Bali obľúbeným miestom digitálnych nomádov.

...a tiež preto, že Bali je dobrodružstvo! 

Ak by vás zaujímalo, ako si môžete naplánovať dovolenku na Bali, tak nedávno som napísala ebook, ktorý si môžete ZADARMO stiahnuť na mojom blogu ---> Bali - tipy a rady
Cestovka si pýta za exotiku dvojnásobok ceny, ktorú zaplatíte, keď cestujete sami. A pritom to hravo zvládnete aj bez nej…

Michaela Čajková

Michaela Čajková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pred pár rokmi som podľahla závislosti na cestovaní a pred rokom som založila cestovateľský blog "travelismus.com", kde chcem dokázať, že cestovať môže naozaj každý. S priateľom cestujeme po svete bez cestovky, inšpirujte sa našimi cestami a cestujte tiež! :) Zoznam autorových rubrík:  CestovanieSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu